Kolekcje

Artur Polit przygodę z fotografią zaczął w roku 1977, gdy od babci – Jadwigi Buczyńskiej – otrzymał aparat fotograficzny Smiena Symbol. W czasach szkoły podstawowej uczęszczał na zajęcia Marka Gołowacza i Janusza Lirskiego w warszawskim Pałacu Młodzieży. Podczas roku nauki w policealnym Studium Informacji Archiwistyki i Księgarstwa w latach 1987-88 uczęszczał na sobotnie kółko fotograficzne prowadzone przez Wojciecha Druszcza.

Będąc w Jarocinie w roku 1988 robił zdjęcia grających tam kapel i ówczesnej subkultury młodzieżowej. Od 1988 roku jako uczestnik  Foto-Art prowadzonego przez Jerzego Fedaka przy klubie Hybrydy fotografował Ogólnopolski Przegląd Piosenki Autorskiej, m.in. Renatę Przemyk, Hannę Banaszak, Kabaret Potem, Przemysława Gintrowskiego. Na zdjęciach utrwalił się m.in. kapele Zielone Żabki, Stalin Staccato, Kult, T.Love, Izrael. Ciekawym elementem kolekcji są fotografie Malejonka z zespołów Maleo Reggae Rockers i Houk na warszawskim Powiślu i Tomasza Budzyńskiego z zespołem Armia grających przy warszawskiej Proximie.

W końcu lat 80. fotografował happeningi Pomarańczowej Alternatywy, manifestacje Niezależnego Zrzeszenia Studentów i ówczesne szablony uliczne Towarzystwa Malarzy Pokojowych w Warszawie. Na początku lat 90. dla Gońca Żoliborskiego fotografował kandydatów do wyborów samorządowych, m.in. Alinę Janowską i Bohdana Jastrzębskiego.

W 1991 i 1992 roku pracował w dziale zagranicznym Polskiej Agencji Prasowej (Centralnej Agencji Fotograficznej) jako redaktor depeszowy. Był fotoedytorem w dzienniku Obserwator w 1992 roku. Prowadził zajęcia fotograficzne w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii Kąt i w LX L.O. im. W. Górskiego, które niegdyś ukończył.

Jest absolwentem Instytutu Socjologii UW. Napisał pracę magisterską „Prywatyzacja Huty Warszawa. A case study.” Studiował również filozofię na Akademii Teologii Katolickiej. Pracował w dziale badań wydawnictwa Infor i w firmie Infor-Opinia sp. o.o., a później w domu mediowym jako osoba planująca kampanie reklamowe w mediach i ds. badań mediów.