Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
budowa
Znalezionych wyników:
2236
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Teren budowy. Robotnicy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Robotnicy podczas pracy na terenie budowy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane i hydrotechniczne w rejonie rzeki Muchawiec. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu), stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 30., Brześć nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane w okolicy Szkoły Technicznej. Mężczyźni wywożą ziemię taczkami. W głębi kadru widoczny zaprojektowany przez Jerzego Beila gmach Średniej Szkoły Technicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ul. 3 Maja (obecnie ul. Puszkińskiej). Szkoła powstała w 1923 roku z inicjatywy inżyniera Oktawiusza Nelarda jako Szkoła Średnia Techniczna Kolejowa. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Teren budowy w rejonie rzeki Muchawiec. Na dalszym planie widoczne rozlewiska rzeki. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 30., Brześć nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane w okolicy Szkoły Technicznej. W głębi kadru widoczny zaprojektowany przez Jerzego Beila gmach Średniej Szkoły Technicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ul. 3 Maja (obecnie ul. Puszkińskiej). Szkoła powstała w 1923 roku z inicjatywy inżyniera Oktawiusza Nelarda jako Szkoła Średnia Techniczna Kolejowa. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Robotnicy podczas pracy na terenie budowy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Jaz zbudowany na rzece. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1951, prawdopodobnie Warszawa, Polska. Grupa inżynierów uczestniczących w pokazie architektonicznym zorganizowanym przez Miastoprojekt Północ - Wschód Przedsiębiorstwo Projektowania Budownictwa Miejskiego w Warszawie. W grupie, 4. od lewej, stoi Eugeniusz Lewicki. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1951, prawdopodobnie Warszawa, Polska. Grupa inżynierów uczestniczących w pokazie architektonicznym zorganizowanym przez Miastoprojekt Północ - Wschód Przedsiębiorstwo Projektowania Budownictwa Miejskiego w Warszawie. W grupie, 1. z prawej, stoi Eugeniusz Lewicki. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich, na drugim planie Pałac Kultury i Nauki. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich, w tle Pałac Kultury i Nauki. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Zima 1981, Warszawa, Polska. Elżbieta Jędrych-Pordes z córką Olimpią na budowanej Trasie Łazienkowskiej. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca kolejowego Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca kolejowego Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich, w głębi Pałac Kultury i Nauki. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Budowa dworca Warszawa Centralna w Alejach Jerozolimskich, w tle Pałac Kultury i Nauki. Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Ok. 1974, Warszawa, Polska. Ruiny, w tle budowa dworca kolejowego Warszawa Centralna, z lewej Hotel Forum, Fot. NN, kolekcja Elżbiety Jędrych-Pordes, zbiory Ośrodka KARTA.
Wrzesień 1933, Comodoro Rivadavia, prowincja Chubut, Argentyna. Budynek stacji kolejowej (w głębi). Fot. NN, zbiory Museo Ferroportuario w Comodoro Rivadavia, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1957-1958, Martin Coronado, Argentyna. Budowa kaplicy i klasztoru franciszkanów (później ten teren, który stał się ośrodkiem polskiego duszpasterstwa w Argentynie, został nazwany "Maciaszkowem"). Fot. NN, akta ojca Justyniana Maciaszka, zbiory Archiwum Ojców Franciszkanów w Polskiej Misji Katolickiej w Martin Coronado, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1957-1958, Martin Coronado, Argentyna. Budowa kaplicy i klasztoru franciszkanów (później ten teren, który stał się ośrodkiem polskiego duszpasterstwa w Argentynie, został nazwany "Maciaszkowem"). Ojciec Justynian Maciaszek (1913-1959, współtwórca ośrodka polskiego duszpasterstwa w argentyńskim Martin Coronado) i architekt Samuel Swieykowski. Fot. NN, Kronika klasztoru w Martin Coronado, zbiory Archiwum Ojców Franciszkanów w Polskiej Misji Katolickiej w Martin Coronado, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
Lata 30., Apostoles, Misiones, Argentyna. Jose Śniechowski i Ladislao Zubrzycki podczas budowy domu. Fot. NN, zbiory Asociación Polaca de Posadas, udostępniła Fabiana Śniechowski, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1912, Comodoro Rivadavia, prowincja Chubut, Argentyna. Budowa stacji kolejowej. Fot. NN, zbiory Museo Ferroportuario w Comodoro Rivadavia, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1
Poprzednia strona
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Następna strona
90
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej