Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
ii rzeczpospolita
Znalezionych wyników:
12890
Ok. 1930, Warszawa, Polska. Samolot myśliwski PZL P.7, konstrukcji inżyniera Zygmunta Puławskiego opracowany i produkowany w Państwowych Zakładach Lotniczych, oblatany w październiku 1930 roku. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album nr 4 (133) - album ofiarowany przez Państwowe Zakłady Lotnicze w Warszawie królowi Jugosławii Aleksandrowi I]
Ok. 1930, Warszawa, Polska. PZL Ł.2, dwumiejscowy samolot łącznikowy konstrukcji inżynierów Jerzego Dąbrowskiego i Franciszka Kotta, oblatany pod koniec 1929 roku, w 1931 produkowany przez Państwowe Zakłady Lotnicze. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album nr 4 (133) - album ofiarowany przez Państwowe Zakłady Lotnicze w Warszawie królowi Jugosławii Aleksandrowi I]
Przed 1939, Polska. Żydzi handlujący na Rynku. Prawdopodobnie fotografie z albumu rodziny Bilskich. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album K25]
Ok. 1920, brak miejsca. 1 Pułk Ułanów Krechowieckich. Wydawanie chleba. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album nr inw. 415 - 1 pułku ułanów Krechowieckich]
24.07.1925, Augustów, Polska. 10-lecie 1 Pułku Ułanów Krechowieckich, gen. Władysław Sikorski na koniu przed szeregiem żołnierzy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album nr inw. 415 - 1 pułku ułanów Krechowieckich]
Październik 1938, Polska lub Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Dwaj żołnierze Wojska Polskiego i dwaj kolejarze (?) Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, okręg Frysztat, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Polscy żolnierze w samochodzie terenowym, na drugim planie słup graniczny okręgu frysztackiego. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Polska lub Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Dwaj oficerowie przy samochodzie terenowym. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Orkiestra dęta witająca polskie oddziały wkraczające na Zaolzie. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
1920-1939, Polska. Grupa oficerów i żołnierzy Wojska Polskiego przed budynkiem. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Korpusu Ochrony Pogranicza - przekazany przez kpt. Jana Sas-Tatomira]
1919, Kołomyja, woj. stanisławowskie, Polska. Powódź na ulicy Sobieskiego, zalane domy. Fot. kpt. Stanisław Siczek – dowódca kompanii CKM, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [ALBUM LEGIONÓW nr 20003 – 2 pułku piechoty Legionów Polskich]
1919, Kołomyja, woj. stanisławowskie, Polska. Zabawa ludowa w parku „Sokoła” w dniu wkroczenia Wojska Polskiego, w tle mężczyzna wdrapujący się na namydlony słup, na szczycie którego umieszczono nagrodę. Fot. kpt. Stanisław Siczek – dowódca kompanii CKM, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [ALBUM LEGIONÓW nr 20003 – 2 pułku piechoty Legionów Polskich]
Wrzesień 1919, Dolina, woj. stanisławowskie, Polska. Odjazd batalionu kpt. Stanisława Siczka z miasta Dolina do Kołomyi. Pożegnanie przez mieszkańców na dworcu kolejowym. Fot. kpt. Stanisław Siczek – dowódca kompanii CKM, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [ALBUM LEGIONÓW nr 20003 – 2 pułku piechoty Legionów Polskich]
Przed 1939, Polska. Ćwiczenia na poligonie, kawalerzyści przechodzący wraz z końmi przez most pontonowy. Na pierwszym planie grupa oficerów. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album UŁANI]
1918-1919, Mszana. Wojna polsko-ukraińska. Pociąg pancerny P.P.3, " Podpułkownik Lis-Kula" - stanowisko ciężkiego karabinu maszynowego. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album K19 - wojna ukraińska, 1918-1919]
1918-1919, brak miejsca. Wojna polsko-ukraińska. Żołnierz z załogi pociągu pancernego P.P.3, zbudowanego w listopadzie 1918 r. w Głównych Warsztatach Kolejowych we Lwowie. 5 kwietnia 1919 r. pociąg został przemianowany na "Podpułkownik Lis-Kula". Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album K19 - wojna ukraińska, 1918-1919]
Ok. 1919, Poznań, Polska. Wzlot balonu obserwacyjnego „Caquot R”. „Caquot R” był wojskowym balonem obserwacyjnym na uwięzi, zaprojektowanym w 1918 r. przez mjr. Alberta Caquot. Powstał w wyniku udoskonalenia poprzedniego balonu „Caquot M”. Miał 25,5 m długości i objętość całkowitą 930 m³. Pod koniec 1919 r. pierwsze balony tego typu trafiły na wyposażenie polskich batalionów balonowych. Po wojnie polsko-radzieckiej zrezygnowano z wyposażania balonów w karabiny maszynowe ze względu na małą celność osiąganą w rozchybotanym koszu. Obronę przeciwlotniczą zapewniano dzięki karabinom maszynowym ustawianym na naziemnych stanowiskach. W czerwcu 1925 r. w Centralnym Zakładzie Balonowym ukończono budowę, na licencji francuskiej, pierwszego polskiego balonu obserwacyjnego „Caquot R”. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
1920-1928, Toruń, Polska. Samolot bombowo-rozpoznawczy DH-9. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Ok. 1925, Polska. Balon kulisty „Kraków” o pojemności 750 m³ typu „E-2” (Ballon Ecole Deux). W grudniu 1924 r., na rozkaz komendanta Centralnego Zakładu Balonowego ppłk. Marcelego Chybczyńskiego i pod nadzorem por. Zbigniewa Burzyńskiego, biuro techniczne zakładu przystąpiło do wykonania projektu pierwszego polskiego balonu kulistego o pojemności 750 m³. 28 kwietnia 1925 r. prace zostały ukończone. Balony te były dobrze znane pilotom wojsk balonowych, gdyż dwa z nich zakupiła w 1920 r. we Francji Polska Misja Wojskowa Zakupów. Od 1921 r. rozpoczęto na nich regularne szkolenie w Oficerskiej Szkole Aeronautycznej w Toruniu, stanowiące drugi stopień wyszkolenia w wojskach balonowych (I - obserwator balonowy, II - pilot balonów wolnych, III - pilot sterowcowy). Balon ważył 320 kg (nie licząc przyrządów i balastu) i mierzył 17,50 m wysokości. „E-2” mógł unieść dwóch, a maksymalnie trzech pilotów. W komisji opiniującej nowouszyty balon znaleźli się: jako przewodniczący kpt. Konstanty Kamieński – dowódca Detaszowanej Kompanii Balonów Zaporowych, kpt. Piotr Kamieński z Departamentu IV Żeglugi Powietrznej oraz por. Henryk Iżyłowski z Centralnego Zakładu Balonowego. 25 października 1925 r. balon „Kraków” wziął udział w I Krajowych Zawodach Balonów Wolnych o Puchar im. płk. Aleksandra Wańkowicza na Polu Mokotowskim w Warszawie. Jego załogę tworzyli wówczas kpt. Piotr Kamieński i por. Zbigniew Burzyński. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
23.08.1919, Polska. Pięć marek polskich. Data emisji: 23 sierpnia 1919. Awers: z prawej Tadeusz Kościuszko - druk w kolorze zielonym i brązowym. Rewers: rysunek ornamentalny - kolorystyka jak na awersie. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Kolekcja nr 187]
Luty 1939, Polska. Mapa zmian granicy państwowej na pograniczu Polsko-Czesko-Słowackim, skala 1:300 000. Fot. Bogdan Zaborski, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [zbiory kartograficzne] - szuflada 7, nr 1312
1936-1937, Dęblin, Polska. Samolot transportowy Farman F.391 o numerze F-AMTE na lotnisku. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1936-1937, Polska. Wciąganie szybowca na górę, z lewej koń w zaprzęgu. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1920-1939, Polska. Gen. bryg. Tadeusz Kasprzycki - Minister Spraw Wojskowych (1935-1939), portret w mundurze. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album 4-B1]
1920-1939, Polska. Gen. dyw. Edward Rydz-Śmigły - Generalny Inspektor Sił Zbrojnych, od 1936 r. Marszałek Polski, portret w mundurze. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album 4-B1]
1
Poprzednia strona
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Następna strona
516
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej