Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
kolej wąskotorowa
Znalezionych wyników:
16
1914, Warszaw-Piseczno, Polska pod zaborem rosyjskim. Wyścig na szosie Warszawa-Piaseczno-Warszawa. Fot. NN, zbiory Ośrodka Karta, udostępniło Warszawskie Towarzystwo Cyklistów (WTC).
Lata 50., Bieszczady, Polska. Fragment bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej, której budowę rozpoczęto w 1890 r. Zniszczona znacznie w czasie II wojny światowej. Jej rozbudowa była jedną z największych inwestycji powojennych na kolejach leśnych (stała się własnością Lasów Państwowych). Była wykorzystywana przez zakłady przetwórstwa drzewnego do przewozu drzewa. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Budowa bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Pracownik tartaku przygotowuje konia do tzw. zrywki, czyli wyciągnięcia powalonego drzewa z lasu. Za obrobionym drzewem widoczna linia kolejowa wąskotorowa. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Budowa mostu kolejowego bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Na zdjęciu widoczny parowóz, wykorzystywany przy budowie. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Nowy Łupków, Bieszczady, Polska. Stacja bieszczadzkiej kolei wąskotorowej. Na torach stoją wagony pełne drzewa. W tle widoczne budynki mieszkalne miejscowości. W Nowym Łupkowie osiedla się (lub zostaje osiedlonych) wielu kolejarzy i pracowników leśnych. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Budowa mostu kolejowego bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Robotnicy odpoczywają na przerwie. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Budowa mostu kolejowego bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Miejsce budowy bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej z wykorzystaniem parowozu. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Miejsce budowy bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. Robotnicy wykorzystują do budowy parowóz. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
Lata 50., Bieszczady, Polska. Budowa bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej. W głębi widoczni mężczyźni, którzy idą po torach. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA.
13.08.1930, Hancewicze, Polska. 4 Kompania 2 Batalionu Saperów Kaniowskich na stacji Hancewicze. „Przeładunek transportu z koleji szeroko- na wąskotorową”. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [Album pamiątkowy za lata 1930-1939 2-ego Pułku Saperów Kaniowskich]
Przed 1939, Polska. Parowóz wąskotorowy. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album 61 - Korpus Kadetów Nr 1 - Lwów]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z prawej czterej żołnierze stoją na torach kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej