Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
lotnictwo
Znalezionych wyników:
3083
Lata 40-te, Francja. Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie - bomba z napisem: "Za Warszawę" podpięta pod samolotem. Podpis na odwrocie: "Podarunek naszych lotników dla Niemców". Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA, udostępnili Katarzyna i Tomasz Krzywiccy
1941, Brześć nad Bugiem (Brzesć Litewski). Samolot Junkers Ju-52 lecący nad zdobytą twierdzą. Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA, udostępnił Stanisław Blichiewicz
1939-1941, Kozienice, Polska. Niemiecki żołnierz w mundurze Luftwaffe. Zdjęcie wykonane w atelier fotograficznym żydowskiego fotografa Chaima Bernemana. Przed wojną zakład mieścił się w Kozienicach na rogu ulic Warszawskiej i Maciejowickiej, przed wybuchem wojny albo już w czasie niemieckiej okupacji został przeniesiony na ulicę Lubelską 13. Cała kolekcja jest datowana na okres od drugiej połowy lat 30-tych do roku 1941, kiedy Chaim Berneman wraz z rodziną został zesłany do obozu pracy w Wolanowie. Berneman zmarł po ucieczce z obozu. Fot. Chaim Berneman (Chaim Berman), zbiory Ośrodka KARTA
Druga połowa lat 30. do 1941, Kozienice, Polska. Młoda kobieta w ciemnym płaszczu i kapeluszu, obok stoi chłopiec w kożuchu, trzymający zabawkę - model samolotu. Zdjęcie wykonane w atelier fotograficznym żydowskiego fotografa Chaima Bernemana. Przed wojną zakład mieścił się w Kozienicach na rogu ulic Warszawskiej i Maciejowickiej, przed wybuchem wojny albo już w czasie niemieckiej okupacji został przeniesiony na ulicę Lubelską 13. Cała kolekcja jest datowana na okres od drugiej połowy lat 30-tych do roku 1941, kiedy Chaim Berneman wraz z rodziną został zesłany do obozu pracy w Wolanowie. Berneman zmarł po ucieczce z obozu. Fot. Chaim Berneman (Chaim Berman), zbiory Ośrodka KARTA
1938-1939, Dęblin, woj. Lublin, Polska. Samolot na lotnisku dęblińskiej szkoły lotniczej. Fot. NN, album lotnika Tadusza Hojdena udostępniła Marzena Deniszczuk-Czerniecka
1938-1939, brak miejsca, Polska. Katastrofa samolotu RWD-8. Fot. NN, album lotnika Tadusza Hojdena udostępniła Marzena Deniszczuk-Czerniecka
1938-1939, Dęblin, woj. Lublin, Polska. Obiekty na terenie szkoły lotniczej. Fot. NN, album lotnika Tadusza Hojdena udostępniła Marzena Deniszczuk-Czerniecka
1938-1939, Dęblin, woj. Lublin, Polska. Samolot PZL P.7. Fot. NN, album lotnika Tadusza Hojdena udostępniła Marzena Deniszczuk-Czerniecka
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego". Zestrzelenie 500 i 501 niemieckiego samolotu przez ppor. Henryka Pietrzaka i por. Zdzisława Langhamera. Powitanie Pietrzaka po wylądowaniu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego". W środku (w głębi) stoi ppor. Henryk Pietrzak. Pierwszy od lewej stoi kpt. Kazimierz Rutkowski. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Mjr Stefan Janus, pilot 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego" w kabinie samolotu, stojącego w hangarze. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. 306 Dywizjon Myśliwski "Toruńskiego", mechanicy odkołowują samolot. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego". Zestrzelenie 500 i 501 niemieckiego samolotu przez ppor. Henryka Pietrzaka i por. Zdzisława Langhamera. Powitanie Pietrzaka (stoi z lewej) po wylądowaniu. Stoją od prawej: por. Jerzy Różański, por. Władysław Szajda, sierż. Stefan Czachla, por. Zbigniew Pirszel, Ryszard Budrewicz. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 7954]
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci i mechanicy 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego" przy samolocie. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Heston, Anglia, Wielka Brytania. Samoloty 302 Dywizjonu Myśliwskiego "Poznańskiego" na lotnisku. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Heston, Anglia, Wielka Brytania. Obsługa naziemna 302 Dywizjonu Myśliwskiego, odkołowanie samolotu do hangaru. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1.01.1943, Heston, Anglia, Wielka Brytania. Obsługa naziemna 302 Dywizjonu Myśliwskiego. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Maj 1944, rejon Monte Cassino, Włochy. Bitwa pod Monte Cassino. Wnoszenie rannych żołnierzy na pokład samolotu. Fot. NN, zbiory Instytutu Józefa Piłsudskiego w Londynie
Przed 16.04.1945, Kanada. Artykuł z kanadyjskiej gazety o Marianie Zającu (1920-1945), narciarzu i lotniku 305 Dywizjonu Bobowego "Ziemi Wielkopolskiej", następnie 45 Grupy Transportowej w Dorval w Kanadzie. Zginął 16 kwietnia 1945 roku. Kolekcja Cezarego Chlebowskiego, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 16.04.1945, Kanada. Wycinki z kanadyjskich gazet o zwycięstwie Mariana Zająca w biegu narciarskim oraz o mszy świętej ku czci zaginionych lotników, m.in. Mariana Zająca. M. Zając (1920-1945) był narciarzem, podczas II wojny światowej służył w 305 Dywizjonie Bobowym "Ziemi Wielkopolskiej", następnie w 45 Grupie Transportowej w Dorval w Kanadzie. Zginął 16 kwietnia 1945 roku. Kolekcja Cezarego Chlebowskiego, zbiory Ośrodka KARTA
01.07.1943, Hemswell, Wielka Brytania. Minister Obrony Narodowej gen. Marian Kukiel dekoruje lotników podczas obchodów 3 rocznicy powstania 300 Dywizjonu. Pierwszy z lewej, ówczesny dowódca jednostki, mjr pilot Marian Kucharski. Fot. Zenon Brejwo, zbiory Ośrodka KARTA
1943-1946, Wielka Brytania. Dekoracja lotników Orderami Virtuti Militari przez gen. Mateusza Iżyckiego, dowódcę Polskich Sił Powietrznych. Fot. Zenon Brejwo, zbiory Ośrodka KARTA
01.07.1945, Faldingworth, Wielka Brytania. Dowódca 1 Grupy Bombowej RAF Air Vice-Marshal Robert Blucke w trakcie obchodów święta 300 Dywizjonu. Po jego prawej stronie – dowódca Stacji Faldingworth ppłk. pilot Robert Beill. Fot. Zenon Brejwo, zbiory Ośrodka KARTA
11.10.1946, Faldingworth, Wielka Brytania. Pożegnalna uroczystość 300 Dywizjonu przez jego rozwiązaniem, które nastąpiło dwa miesiące później. Na pierwszym planie dowódca Bomber Command Air Marshal Norman Bottomley. Uwagę zwraca polska odznaka pilota na jego mundurze. Fot. Zenon Brejwo, zbiory Ośrodka KARTA
01.07.1943, Hemswell, Wielka Brytania. Minister Obrony Narodowej gen. Marian Kukiel w trakcie wręczania Orderów Virtuti Militari lotnikom dywizjonów: 300, 301 i 305. Fot. Zenon Brejwo, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
116
117
118
119
120
121
122
123
124
Następna strona
124
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej