Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
marynarz
Znalezionych wyników:
272
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Przedstawienie dla załogi i pasażerów statku. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, Ameryka Południowa (?). Wacław Urbanowicz (z lewej) w trakcie rejsu, po zejściu na ląd. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, Ameryka Południowa (?). Wacław Urbanowicz w trakcie rejsu, po zejściu na ląd. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, Ameryka Południowa (?). Wacław Urbanowicz (w głębi, z prawej) w trakcie rejsu, po zejściu na ląd. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, Ameryka Południowa (?). Wacław Urbanowicz (z lewej) w trakcie rejsu, po zejściu na ląd. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1936-1939, brak miejsca. Wacław Urbanowicz (w środku) na pokładzie statku. Karierę marynarską rozpoczął w 1936 roku na statkach pasażerskich GAL-u (Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe S.A): SS "Kościuszko" i SS "Pułaski", MS "Chrobry". W czasie II wojny światowej pływał w konwojach na statkach Polskiej Marynarki Handlowej, m.in. SS "Pułaski", SS "Kromań", SS "Borysław"; od lat 50. na statkach Polskich Linii Oceanicznych: "Dzierżyński", "Generał Sikorski", "Szymanowski". Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1943, Wielka Brytania. Wacław Urbanowicz (z lewej) na ulicy miasta. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Maj 1940, Wielka Brytania. Wacław Urbanowicz na ulicy miasta. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 14.05.1940, brak miejsca. Grupa członków załogi MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" po zbombardowaniu statku. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu przez samoloty niemieckie w dniu 14 maja 1940 roku, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji; w ostatnim rzędzie (pod godłem Polski) stoi Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Zima 1939/1940, Nowa Funlandia, Kanada. Grupa marynarzy na pokładzie "Chrobrego" u wybrzeży Nowej Funlandii, z prawej stoi prawdopodobnie Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Grupa oficerów MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch". Na pierwszym planie w mundurze II oficer z "Chrobrego" Józef Dąbkowski. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Załoga statku podczas Wigilii Bożego Narodzenia. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka
1948, Gdynia, Polska. Wacław Urbanowicz w towarzystwie kobiety. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1949, Wilanów koło Warszawy, Polska. Wacław Urbanowicz w towarzystwie sióstr: Heleny (1. z prawej) i Aleksandry. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1948, Gdynia, Polska. Wacław Urbanowicz w towarzystwie kobiety. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1950, Wilanów koło Warszawy, Polska. Podpis oryginalny: "Z przyjaciółmi "Kwiatkami" w ogrodzie". 2. z lewej stoi Wacław Urbanowicz, 1. z lewej jego siostra Helena, 2. z prawej siostra Adela. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, brak miejsca. Załoga Chrobrego przed wyprawą do Norwegii. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 60. lub lata 70., Chiny. Marynarze ze statku "Generał Sikorski" na wycieczce, 1. z prawej stoi Wacław Urbanowicz. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1970, Gdynia, Polska. Wacław Urbanowicz przy statku "Generał Sikorski". Karierę marynarską rozpoczął w 1936 roku na statkach pasażerskich GAL-u (Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe S.A): SS "Kościuszko" i SS "Pułaski", MS "Chrobry". W czasie II wojny światowej pływał w konwojach na statkach Polskiej Marynarki Handlowej, m.in. SS "Pułaski", SS "Kromań", SS "Borysław"; od lat 50. na statkach Polskich Linii Oceanicznych: "Dzierżyński", "Generał Sikorski", "Szymanowski". Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1960, Warszawa, Polska Wacław Urbanowicz. Karierę marynarską rozpoczął w 1936 roku na statkach pasażerskich GAL-u (Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe S.A): SS "Kościuszko" i SS "Pułaski", MS "Chrobry". W czasie II wojny światowej pływał w konwojach na statkach Polskiej Marynarki Handlowej, m.in. SS "Pułaski", SS "Kromań", SS "Borysław"; od lat 50. na statkach Polskich Linii Oceanicznych: "Dzierżyński", "Generał Sikorski", "Szymanowski". Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Następna strona
11
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej