Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
piloci
Znalezionych wyników:
1821
Sierpień 1942, Wielka Brytania. Mechanicy 300 Dywizjonu Bombowego malują czterdziestą pierwszą bombę na burcie Wellingtona, który powrócił z 41. lotu nad Niemcy. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1942, Wielka Brytania. Pilot dywizjonu 317 - por. Tadeusz Koc. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Wrzesień 1940, Northolt, Anglia Baza lotnicza RAF Northolt, król Anglii Jerzy VI wizytuje polskich pilotów. Od prawej stoją: por. Mirosław Ferić, por. Jan Zumbach, por. Bohdan Grzeszczak. Jerzy VI ściska dłoń por. Wojciecha Januszewicza, dalej stoi kpt. Zdzisław Henneberg, NN, por. Leopold Paszkiewicz, por. Witold Urbanowicz [d-ca Dywizjonu 303]. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, transport bomb do samolotów przed planowanym nalotem na Niemcy. Na pierwszym planie widać mechaników siedzących na wózkach z bombami. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1941-1942, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, tankowanie Wellingtona. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, mechanicy przygotowują samolot do startu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, mechanicy przygotowują samolot do startu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, godło "Gryf Pomorski" było malowane na Wellingtonach 301 dywizjonu od połowy 1941 r. do końca 1942 r. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. Nawigatorzy bombowców oglądają mapy przed startem. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, Wellingtony na lotnisku. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, tankowanie Wellingtona. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, mechanik w kabinie Wellingtona. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, transport bomb do samolotów przed planowanym nalotem na Niemcy. Na pierwszym planie widać mechaników siedzących na wózkach z bombami. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, transport bomb do samolotów przed planowanym nalotem na Niemcy. Na pierwszym planie widać mechaników siedzących na wózkach z bombami. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
6.04.1941, Wielka Brytania. Prezydent Władysław Raczkiewicz i Anthony Joseph Drexel Biddle, ambasador USA przy rządzie RP na uchodźstwie, z wizytą u lotników z Dywizjonu 303. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1942, Wielka Brytania. Piloci Dywizjonu 303 przed jednym z samolotów Spitfire VB. 6. od prawej (w czapce) dowódca jednostki kpt. pil. Jan Zumbach. Fot. Czołówka Filmowa, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [kolorowe diapozytywy].
Czerwiec 1942, Wielka Brytania. Piloci Dywizjonu 303 przed jednym z samolotów Spitfire VB. 7. z lewej (w czapce) dowódca jednostki kpt. pil. Jan Zumbach. Fot. Czołówka Filmowa, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [kolorowe diapozytywy].
1940, Blackpool, Anglia, Wielka Brytania. Polska Baza Lotnicza, zbiórka lotników. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album 40 - komandosi, sygn. 6339].
Czerwiec 1940, Bordeaux okolice, Francja. Droga do Bordeaux, uciekinierzy francuscy - lotnicy na cysternach. Fot. NN, Instytut Polski w Londynie [szuflada 52 - Francja WP].
13.06.1942, Nowy Jork, Stany Zjednoczone Ameryki. Polscy lotnicy z Kanady na paradzie wojsk sprzymierzonych. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [szuflada NX]
Ok. 1918-1920, Polska. Dwaj lotnicy na tle samolotu Lloyd (samolot rozpoznawczo-bombowy produkcji austro-węgierskiej). Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
22.08.1943, brak miejsca. Zapiski pilota Lwa Kuryłowicza zestrzelonego w czasie eskorty Latających Fortec. Pilot dryfował przez cztery doby w nadmuchiwanej łodzi i pisał na kołnierzyku koszuli. "Por. pil. F/O Kuryłowicz P-1761 Lew nie chciał iść do niewoli, skoczył do kanału w niedzielę 22/8-43. Piszę we wtorek, pływam już dwie doby, Rescue mnie nie widziało, a ja ich tak. Były inne samoloty, ale nie widziały. Latarka nie działa, nie ma czym zwrócić na siebie uwagę. Czemu Dyon 316 nie szukał mnie lepiej? Kontroler miał mnie aż do skoku! Trzecia doba: widzę z dala ląd, boję się, że w nocy mnie odpędzi. Czwarta doba: widzę ląd, ale trudno się zbliżyć. Samoloty latają, ale nie widzą, z dala cztery okręty idą na mnie. Może zbawienie, tak trudno się. Zauważono mnie, Boże dzięki Ci! To łzy żony i matki mnie uratowały." Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Lipiec 1942, Anglia, Wielka Brytania. Polskie Siły Powietrzne w Wielkiej Brytanii - lotnicy 304 Polskiego Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej", stojący obok bombowca Wellington. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Kolekcja mjr Piotra Dudzińskiego, dowódcy 304 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" - 285/17]
1936-1937, Dęblin, Polska. Samolot szkolno-treningowy PWS-16 bis na lotnisku Szkoły Podchorążych Lotnictwa. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1936-1937, Dęblin, Polska. Samolot transportowy Farman F.391 o numerze F-AMTE na lotnisku. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1
Poprzednia strona
65
66
67
68
69
70
71
72
73
Następna strona
73
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej