Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
polskie siły zbrojne na zachodzie
Znalezionych wyników:
5286
1944, Wielka Brytania. Tadeusz Słoń i Eugeniusz Horbaczewski (dowódca 315 Dywizjonu Myśliwskiego) w kabinie myśliwca Mustang. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. CH.13566]
Wrzesień 1942, Ingham, Anglia, Wielka Brytania. 300 Dywizjon Bombowy. Wellington IV BH-Z "Z jak Zośka" (Z1407), który powrócił z nalotu na Bremę (z 4 na 5 września 1942 r.) ze spalonym płóciennym poszyciem kadłuba. Załoga "Zośki", stoją od lewej: st. sierż. strz. Józef Tomiec, ppor. strz. Zbigniew Brzeziński, ppor. pil. Stanisław Machej, chor. rtg. Klemens Muszyński, kpt. naw. Bolesław Biliński. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [120052]
1942, Wielka Brytania. Eskadra 303 Dywizjonu Myśliwskiego w powietrzu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 7965]
1940-1944, Wielka Brytania. Samolot Mustang Stanisława Skalskiego, krzyże oznaczają zestrzelone samoloty Luftwaffe, z lewej widoczny fragment namalowanego proporczyka. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 50025]
17.02.1941, Londyn, Anglia, Wielka Brytania. Przyjęcie dla lotników 303 Dywizjonu Myśliwskiego wydane przez matkę chrzestną Dywizjonu lady Smith-Bingham w hotelu Dorchester. Na dole od lewej: por. Bohdan Mierzwa, por. Zbigniew Kustrzyński, por. Jerzy Jankiewicz, W. Wittels (członek personelu naziemnego). W środku siedzi Mrs. Jean Smith-Bingham, obok niej por. Zdzisław Henneberg. Stoją od lewej: por. Mirosław Ferić, T.B. Simm, kpt. Zygmunt Wodecki, por. Wacław Łapkowski, por. Witold Łokuciewski, por. Tadeusz Arentowicz, kpt. Jan Zumbach, Witold Żyborski (adiutant dywizjonu), por. Jan Kazimierz Daszewski, kpt. Wojciech Kołaczkowski, ppor. Wiktor Strzembosz, kpt. Wacław Wiórkiewicz, por. Bohdan Grzeszczak, L. Marsh (nauczyciel). Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 10854]
1940-1941, Wielka Brytania. Otto Pudrycki, pilot 306 Dywizjonu Myśliwskiego w kabinie samolotu. Ostatnie przygotowania przed startem. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 4728]
1940-1943, Wielka Brytania. Generał Władysław Sikorski z wizytą u lotników 308 Dywizjonu Myśliwskiego. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 8426]
1940-1943, Wielka Brytania. Piloci 315 Dywizjonu Myśliwskiego grają w warcaby, od lewej: Franciszek Kornicki i Jan Adamiak. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 8737]
1942, Kirton-in-Lindsey, Anglia, Wielka Brytania. Piloci 303 Dywizjonu Myśliwskiego z fragmentem 178 niemieckiego samolotu (Junkersa) zestrzelonego przez polskich pilotów 7 lipca 1942 r. nad Kirton. Z lewej stoi por. Zygmunt Bieńkowski, Eugeniusz Horbaczewski (pochylony w środku). W tle samolot Jana Zumbacha z namalowanym Kaczorem Donaldem. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. P.M.28-26]
1940-1944, Wielka Brytania. Ładowanie bomb do komory bombowej samolotu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 20666]
1943, Malta. Załoga polskiej łodzi podwodnej i lotnicy z "Cyrku Skalskiego". Stoją od prawej: Marcin Machowiak i Kazimierz Sztramko, w środku Bohdan Arct, pierwszy z lewej Kazimierz Sporny. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 50024]
1943, Wielka Brytania. Lotnictwo Obrony Wybrzeża, bomby głębinowe przygotowane do podwieszenia w komorze bombowej Wellingtona. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 14280]
1.01.1943, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego". Zestrzelenie 500 i 501 niemieckiego samolotu przez ppor. Henryka Pietrzaka i por. Zdzisława Langhamera. Powitanie Pietrzaka po wylądowaniu. Z prawej stoją: plut. Jan Pomietlarz, NN, ppor. Zygmunt Jeliński. Drugi od lewej plut. Antoni Kępczyński. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. PIH 28-18]
1940-1941, Wielka Brytania. Piloci 306 Dywizjonu Myśliwskiego "Toruńskiego". Od lewej: sierż. Leon Kosmowski, sierż. Jan Śmigielski, kpt. Władysław Nowak, sierż. Otto Pudrycki (zginął 5.12.1941). Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1940-1944, Blackpool, Anglia, Wielka Brytania. Szkolenie polskich lotników, strzelec w wieżyczce samolotu służącej do ćwiczeń. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 4649]
Lato 1942, Ingham, Anglia, Wielka Brytania. Załoga bombowca i mechanicy 300 Dywizjonu Bombowego na tle Wellingtona IV - BH-K (Z1320). Na samolocie widoczne jest godło - gwiazdozbiór Krzyż Południa (pozostałość z czasu gdy maszyna ta służyła w 458 squadronie RAAF) oraz oznaczenie 41 lotów bojowych. Od lewej stoją: por. Narcyz Krupowicz (oficer techniczny 300 dywizjonu), por. pil. Tadeusz Jasiński, nn, por. Bolesław Solak (oficer łączności), por. naw. Zygmunt Szymański, nn, por. pil. Bolesław Hułas, kpt. pil. Mieczysław Wolański (dowódca eskadry "A"), NN, NN. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 12637]
1940-1943, Wielka Brytania. Najmłodszy mechanik z obsługi naziemnej 315 Dywizjonu Myśliwskiego maluje na burcie samolotu krzyże oznaczające zestrzelone samoloty Luftwaffe. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 50099]
Maj 1944, Coolham, Anglia, Wielka Brytania. Polscy mechanicy wypisują hasła na 500-funtowych bombach podwieszanych pod skrzydła Mustangów. Na jednej z bomb napis: "Maryśka nie zapomnij o Adolfie". Żołnierz z prawej strony ma na ramieniu naszywkę nadawaną ochotnikom do lotnictwa we Francji. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 50072]
16.07.1941, Wielka Brytania. Naczelny Wódz gen. Władysław Sikorski mianuje na stopień oficerski rannego lotnika sierż. pil. Zygmunta Popławskiego z 301 Dywizjonu "Ziemi Pomorskiej" wraz z jednoczesną promocją na podporucznika. W tle z prawej stoi gen. Stanisław Ujejski. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 8376]
1940-1943, Wielka Brytania. Polscy lotnicy grają w karty. Siedzą od lewej: Józef Stasik, Wacław Giermer, Ruczka (mechanik), Eugeniusz Horbaczewski (cześciowo zasłonięty), Arkadiusz Bondarczuk, Ryszard Górecki. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [sygn. 7966]
1940-1947, Wielka Brytania. Z lewej stoi pilot Stanisław Skalski, as myśliwski, z prawej mjr Stefan Janus. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1940-1944, Wielka Brytania. Żołnierz strzelający z moździerza podczas ćwiczeń. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1942, Wielka Brytania. Samoloty 303 Dywizjonu Myśliwskiego w powietrzu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Sierpień 1944, Francja. Samoloty 317 Dywizjonu Myśliwskiego na lotnisku. Fot. Marian Walentynowicz, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie.
Lipiec 1942, Lindholme, Anglia, Wielka Brytania. Dywizjon 305, mechanicy testują silnik samolotu. Na pierwszym planie traktor Fordson. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1
Poprzednia strona
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Następna strona
212
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej