Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
robotnicy
Znalezionych wyników:
4653
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Robotnicy podczas pracy na terenie budowy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane i hydrotechniczne w rejonie rzeki Muchawiec. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu), stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 30., Brześć nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane w okolicy Szkoły Technicznej. Mężczyźni wywożą ziemię taczkami. W głębi kadru widoczny zaprojektowany przez Jerzego Beila gmach Średniej Szkoły Technicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ul. 3 Maja (obecnie ul. Puszkińskiej). Szkoła powstała w 1923 roku z inicjatywy inżyniera Oktawiusza Nelarda jako Szkoła Średnia Techniczna Kolejowa. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Teren budowy w rejonie rzeki Muchawiec. Na dalszym planie widoczne rozlewiska rzeki. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Robotnicy podczas pracy na terenie budowy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Jaz zbudowany na rzece. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 30., Posadas, Argentyna. Robotnicy w porcie nad rzeką Parana. Fot. NN, zbiory Asociación Polaca de Posadas, udostępniła Fabiana Śniechowski, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
Lata 30., prowincja Entrerios, Argentyna. Juljan Kołodziej z kolegami na derezynie. W tym czasie pracował jako robotnik na kolei. Fot. NN, udostępnił Alfredo Kołodziej, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie.
Sierpień 1936, Comodoro Rivadavia, prowincja Chubut, Argentyna. Robotnicy przy stacji kolejowej. Fot. NN, zbiory Museo Ferroportuario w Comodoro Rivadavia, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1934, Azara, Misiones, Argentyna. Emigranci z Polski, Ukrainy oraz kreole przy budowie szkoly powszechnej nr. 24. Siedzi pierwsza dyrektor i fundatorka szkoły - Maria Magdalena Deautier. Fot. NN, zbiory Asociación Polaca de Posadas, udostępniła Fabiana Śniechowski, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
Lata 20., okolice Cachuera, Misiones, Argentyna. Juan Szychowski (1890-1960, założyciel Amandy, przedsiębiorstwa produkującego yerba mate i ryż) w trakcie prac nad potokiem Chimiray. Zbudował tam tamę, która spiętrzyła wodę i utworzyła sztuczne jezioro. J. Szychowski następnie wykopał kanał, którym doprowadził spiętrzoną wodę do fabryki, która wprawiała w ruch 3,5 metrowe koło młyńskie, w późniejszym czasie zastąpione turbiną Kaplana produkującą energię elektryczną potrzebną do napędzania maszyn w jego fabryce. Fot. NN, zbiory rodziny Szychowskich, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
Lata 30., okolice Posadas, Misiones, Argentyna. Wytwórnia cegieł - kuzyni z rodzin Szeliga i Maximowicz. Fot. NN, zbiory Asociación Polaca de Posadas, udostępniła Fabiana Śniechowski, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1965, Kraków, Polska. Spotkanie przedwyborcze z robotnikami i władzami Nowej Huty przed rozpisanymi na 30 maja wyborami do Sejmu i rad narodowych. Premier Józef Cyrankiewicz wygłasza przemówienie. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
08.06.1972, Kraków, Polska. Delegacja partyjno-rządowa Republiki Kuby pod przewodnictwem Fidela Castro - I sekretarza KC Komunistycznej Partii Kuby, odwiedza Hutę im. Lenina. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
08.06.1972, Kraków, Polska. Delegacja partyjno-rządowa Republiki Kuby pod przewodnictwem Fidela Castro - I sekretarza KC Komunistycznej Partii Kuby, odwiedza Hutę im. Lenina. Polityk zwiedza halę produkcyjną. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Delegacja Wietnamu Północnego odwiedza Nową Hutę. Premier Pham Văn Đong oprowadzany po Kombinacie. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
08.06.1972, Kraków, Polska. Delegacja partyjno-rządowa Republiki Kuby pod przewodnictwem Fidela Castro - I sekretarza KC Komunistycznej Partii Kuby, odwiedza Hutę im. Lenina. Delegacja oprowadzana po hali produkcyjnej. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Ślusarz obsługuje maszynę. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Hutnik podczas pracy. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Ślusarz przy swoim warsztacie. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Portret robotnika. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Portret robotnika. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Robotnicy podczas pracy na Wydziale Przerobu Żużlu. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
1974, Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Robotnicy podczas pracy na Wydziale Przerobu Żużlu. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
08.06.1972, Kraków, Polska. Delegacja partyjno-rządowa Republiki Kuby pod przewodnictwem Fidela Castro - I sekretarza KC Komunistycznej Partii Kuby, odwiedza Hutę im. Lenina. Powitanie delegacji przed budynkiem Centrum Administracyjnego Huty, zwanego Pałacem Dożów. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Następna strona
187
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej