Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
statek
Znalezionych wyników:
1239
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry", na szalupie uratowani członkowie załogi. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Zima 1939/1940, Nowa Funlandia, Kanada. Grupa marynarzy na pokładzie "Chrobrego" u wybrzeży Nowej Funlandii, z prawej stoi prawdopodobnie Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lipiec 1939, Gdynia, Polska. Chrzest "Chrobrego" przed wyruszeniem w pierwszą podróż. Chrztu dokonał biskup chełmiński Stanisław Okoniewski (nazywany "biskupem morskim"). Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lipiec 1939, Gdynia, Polska. Chrzest "Chrobrego" przed wyruszeniem w pierwszą podróż. Chrztu dokonał biskup chełmiński Stanisław Okoniewski (nazywany "biskupem morskim"), w uroczystości brał udział m.in. minister spraw zagranicznych Józef Beck. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Grupa oficerów MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch". Na pierwszym planie w mundurze II oficer z "Chrobrego" Józef Dąbkowski. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie lata 60., okolice Gibraltaru. Zrzucenie wieńca ze statku "Generał Sikorski" dla generała Władysława Sikorskiego. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie lata 60., okolice Gibraltaru. Zrzucenie wieńca ze statku "Generał Sikorski" dla generała Władysława Sikorskiego. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Załoga statku podczas Wigilii Bożego Narodzenia. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Płynący statek pasażerski, w oddali widoczne wybrzeże. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Para pasażerów statku przygotowująca się do pamiątkowego zdjęcia. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Statek pasażerski na pełnym morzu. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka
Kwiecień 1940, brak miejsca. Załoga Chrobrego przed wyprawą do Norwegii. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1930-1939, Polska. Polski statek pasażerski SS "Kościuszko". Kartka pocztowa zaadresowana na A. Urbanowicz, Wilanów. Treść napisana 17 lutego 1937 roku: "Przesyłam Wam fotografię "Kościuszki". Za dwa dni odpływamy na nowy rejs. Po dwu podróżach "Kościuszko" pójdzie do doku. Przyjadę wówczas do Was na parę tygodni. Nie nastąpi to jednak prędzej jak w czerwcu. U mnie wszystko w porządku. Dziękuję za listy. Wacław". Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Aalbogr, Dania. Polski drobnicowiec "Dzierżyński" w porcie. Został zbudowany w Kopenhadze w 1943 roku, początkowo pływał pod niemiecką banderą jako "Seeburg". Zatonął koło Jastarni 2 grudnia 1944 roku. Został wydobyty w 1954 roku, następnie odbudowany i pływał od 1957 roku jako "Dzierżyński". Był wówczas największym polskim statkiem handlowym. W 1963 roku uległ wypadkowi na rzece Skaldzie i przestał pływać. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Lindholm Hoje koło Aalbogru, Dania. Grupa osób zwiedzająca cmentarz Wikingów (prawdopodobnie załoga polskiego statku "Dzierżyński"). Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Aalbogr, Dania. Rzeźba witająca odwiedzających ogród zoologiczny. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Kopenhaga, Dania. Anglikański kościół św. Albana. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Dania. Wacław Urbanowicz w towarzystwie magazyniera ze statku "Dzierżyński" na plaży. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Lindholm Hoje koło Aalbogru, Dania. Wacław Urbanowicz na cmentarzu Wikingów. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., brak miejsca. Fragment statku płynącego na pełnym morzu. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 50./lata 60., Aalbogr, Dania. Stocznia. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Następna strona
50
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej