Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
lata 30
Znalezionych wyników:
11291
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, grupa uchodźców na ulicy miasteczka, z lewej zniszczony dom. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, wykolejony pociąg towarowy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, polski żołnierz stojący w leju po bombie. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, samochód ciężarowy leżący na poboczu drogi. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, płonący sklep spożywczy Krystyny Dzieniakowskiej. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, trzej polscy żołnierze na tle wykolejonego pociągu towarowego. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, pożar w miasteczku, fragment zadymionej ulicy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, wojskowe ciężarówki z polskimi żołnierzami, stojące na ulicy miasteczka. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, polski żołnierz wychodzący z domu, z prawej stoi samochód osobowy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, wykolejony pociąg towarowy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, kolumna żołnierzy Wojska Polskiego. Na pierwszym planie żołnierz z karabinem. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, żołnierze Wojska Polskiego przeprawiający się promem przez rzekę, w tle cumujące barki. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
25.09.1933, Legionowo, Polska. VI Krajowe Zawody Balonów Wolnych o Puchar im. płk. Aleksandra Wańkowicza. Większość balonów wiatr skierował na północ, w stronę niezbyt odległej granicy niemieckiej. Dlatego rekordy odległości nie były zbyt imponujące. Zwycięzcą został por. Jan Zakrzewski, który pilotował najmniejszy balon o pojemności 450 m³. Pokonując odległość 121 km, wylądował we wsi Żabiny pod Grajewem. Powyższą fotografię wykonał prawdopodobnie fotoreporter rządowy W. Pikiel. Poza balonami uwiecznił on pole wzlotów 2 Batalionu Balonowego oraz parowozownię 1 Dywizjonu Pociągów Pancernych (biały budynek w tle). Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. W. Pikiel (?), Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Lata 30., Legionowo, Polska. Balon kulisty przed hangarem. Miejscowy 2. Batalion Balonowy dysponował obszernym portem balonowym. Jego najważniejszym elementem był drewniany hangar o konstrukcji szkieletowej, wzniesiony na początku lat 20. Kierownikiem nadzorującym jego budowę był inż. Stolarczyk. Hangar miał długość ok. 80 m, szerokość ok. 40 m i wysokość ok. 25 m. Mógł jednorazowo pomieścić 6-7 napełnionych balonów kulistych 750 m³. Przed hangarem rozciągał się obszerny plac startowy (widoczny częściowo na zdjęciu). Było to główne miejsce ćwiczeń legionowskich baloniarzy. Przy hangarze wybudowano także magazyny wytwórni wodoru oraz powłok balonowych. Poza funkcjami służbowymi hangar pełnił także ważną rolę podczas świąt batalionowych. Tu odbywały się nabożeństwa polowe przy ołtarzu wykonanym z balonów zaporowych częściowo napełnionych wodorem, a w czasie święta jednostki - 15 września dowódca wręczał tu nominacje na kolejny stopień wojskowy, odznaczenia i listy gratulacyjne. Współcześnie na miejscu hangaru stoją bloki przy ul. Zegrzyńskiej 11 i 19 na osiedlu Piaski w Legionowie. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Lata 20.-30., Polska. Balon kulisty przygotowywany przez żołnierzy do wznoszenia. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Ok. 1934, Legionowo, Polska. Panorama centrum Legionowa. W tle widać główną ulicę J. Piłsudskiego, wokół której od 1925 r. zaczęła powstawać cywilna część miasta. Uwagę zwraca wysoka kamienica (pierwsza od prawej), należąca wówczas do znanego kompozytora Jerzego Petersburskiego. Na pierwszym planie widoczny jest niewielki balon-skoczek na uwięzi, wyprodukowany w miejscowych Wojskowych Warsztatach Balonowych. Balony te służyły do wykonywania skoków o długości do kilkuset metrów w zależności od siły wiatru. Były to najmniejsze balony zdolne do uniesienia człowieka, pod warunkiem, że nie będzie on ważył więcej niż 83 kg. Legionowska wytwórnia uszyła m.in. dwa prototypy „Jump” i „Lump”. Powłokę balonu-skoczka o pojemności 120 m³ obejmowała sieć, której linki nośne były połączone z uprzężą typu spadochronowego (zrezygnowano z kosza). Balony-skoczki w październiku 1938 r. miały pomóc szykowaczom w przeprowadzeniu ostatniej kontroli powłoki balonu stratosferycznego „Gwiazda Polski” w Dolinie Chochołowskiej. Skoczki testowano także dla wywiadowczych potrzeb Straży Granicznej i Korpusu Ochrony Pogranicza. Następnie przekazano je do Aeroklubu Warszawskiego, gdzie inż. Franciszek Janik prowadził na nich szkolenie warszawskiej młodzieży. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Początek lat 30., Warszawa, Polska. Balony kuliste o pojemności 1200 m³ na Polu Mokotowskim w Warszawie. Widoczny na zdjęciu balon „Wilno” był pierwszym polskim balonem o pojemności 1200 m³. Wykonano go w 1928 r. w Centralnym Zakładzie Balonowym w Legionowie. Pierwszy próbny lot „Wilna” odbył się 30 października 1928 r. Jego stateczność w locie zbadali piloci kpt. Kazimierz Kraczkiewicz – komendant kosza oraz por. Antoni Janusz - pomocnik pilota i por. Zbigniew Burzyński - obserwator. Piloci startując z Torunia w ciągu 3 godzin pokonali 122 km i wylądowali w okolicach Iłowa w powiecie działdowskim. Drugi balon 1200 m³, uwieczniony na zdjęciu, to prawdopodobnie „Gdynia”, która została uszyta w czerwcu 1929 r. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Przed 1939, brak miejsca. Oddział kawalerzystów na koniach. Fot. Aleksandrowicz, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Kolekcja nr 127]
18.09.1939, Stanisławów, Polska. Apel do mieszkańców Stanisławowa zamieszczony w nadzwyczajnym wydaniu Gońca Codziennego, informujący o wkraczaniu do miasta wojsk radzieckich. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Kolekcja 25/45A]
Lata 30., Polska. Kawalerzysta w mundurze stojący na ulicy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Kolekcja nr 473/2] - fotografie zamieszczone we wspomnieniach Jarosława Jaremy Sucharskiego
1920-1939, brak miejsca. Młody mężczyzna w swetrze, portret. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [kolekcja nr 501 - Henryk Barański]
Lata 30., Zagrzeb, Jugosławia. Budynek teatru narodowego. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [kolekcja nr 501 - Henryk Barański]
Lata 30., Split, Jugosławia. Split w nocy, fragment nadmorskiej promenady. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [kolekcja nr 501 - Henryk Barański]
Przed 1939, brak miejsca. Żołnierz w mundurze z ładownicami na pasie i karabinem w dłoni. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [kolekcja nr 501 - Henryk Barański]
1920-1939, Polska. Oddział kawalerii Wojska Polskiego przeprawiający się przez rzekę wraz z końmi. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [kolekcja nr 501 - Henryk Barański]
1
Poprzednia strona
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Następna strona
452
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej