Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
lotnictwo
Znalezionych wyników:
3130
1940-1941, Wielka Brytania. Por. Zbigniew Kustrzyński (w maewestce por. Radomskiego) obok samochodu. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1940, Wielka Brytania. Piloci dywizjonu 303 - F/L John Kent, kpt. Walery Żak i por. Witold Łokuciewski. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Kwiecień 1942, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Lotnicy i obsługa naziemna 317 Dywizjonu Myśliwskiego, stoją od lewej: mechanik sierż Stanisław Tass, sierż. Jan Malinowski i Kazimierz Karaszewski. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Maj 1942, Northolt, Anglia, Wielka Brytania. Piloci dywizjonu 317, od lewej: por. Stanisław Bochniak, por. Jan Wiśniewski, por. Tadeusz Koc. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Styczeń 1942, Exeter, Anglia, Wielka Brytania. Lotnicy 307 Dywizjonu Myśliwskiego "Lwowskich Puchaczy", stoją od lewej: por. Henryk Kałużny, por. Jerzy Damsz, por. Grzegorz Bukowiecki, kpt. Antoni Aleksandrowicz. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
6.01.1942, Wielka Brytania. Piloci dywizjonu 317 - por. Stanisław Bochniak i por. Tadeusz Kumiega. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, godło "Gryf Pomorski" było malowane na Wellingtonach 301 dywizjonu od połowy 1941 r. do końca 1942 r. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Czerwiec 1941, Swinderby, Wielka Brytania. 301 Dywizjon Bombowy Ziemi Pomorskiej, transport bomb do samolotów przed planowanym nalotem na Niemcy. Na pierwszym planie widać mechaników siedzących na wózkach z bombami. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1942, Wielka Brytania. Brytyjski samolot bombowy Vickers Wellington powracający z lotu patrolowego. Fot. Czołówka Filmowa, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [kolorowe diapozytywy].
Czerwiec 1940, Bordeaux okolice, Francja. Droga do Bordeaux, uciekinierzy francuscy - lotnicy na cysternach. Fot. NN, Instytut Polski w Londynie [szuflada 52 - Francja WP].
Ok. 1930, Warszawa, Polska. PZL.5, samolot sportowy projektu Władysława Kozłowskiego i inż. Stefana Malinowskiego opracowany i oblatany w 1930 roku w Państwowych Zakładach Lotniczych. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album nr 4 (133) - album ofiarowany przez Państwowe Zakłady Lotnicze w Warszawie królowi Jugosławii Aleksandrowi I]
Lata 20., Polska. Biwak balonów zaporowych. Przygotowanie do wzlotu balonu zaporowego „NN” (górny). W 1924 r. warsztat powłokowy Centralnego Zakładu Balonowego w Legionowie uruchomił produkcję pierwszych w Polsce balonów zaporowych „N”-„NN”, których licencję zakupiono we Francji. Ich szycie rozpoczęto na początku sierpnia 1924 r. Balony „N”-„NN”, systemu „Caquot DCA” (Defense Contre Aeronefs – OPL), skonstruował francuski oficer – mjr inż. Albert Caquot. Balony były używane po dwa. W celu zwiększenia pułapu operacyjnego łączono je w tandem (jeden nad drugim), połączony stalową liną. Teoretycznie osiągał on pułap 4500 m, ale w rzeczywistości po uwzględnieniu kąta znoszenia był niższy o 700 m. Balon „NN” (górny) o długości 17,3 m osiągał objętość ok. 288 m³. Balony „N”-„NN” były ówcześnie jednymi z najnowocześniejszych na świecie. Mjr A. Caquot zastosował w nich nietypowy sposób wyrównywania gazu w powłoce, którego objętość rozszerzała się wraz z wysokością. W tym celu wbudował w powłokę, widoczny na powyższym zdjęciu, gumowy pas rozszerzalny. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Ok. 1934, Legionowo, Polska. Panorama centrum Legionowa. W tle widać główną ulicę J. Piłsudskiego, wokół której od 1925 r. zaczęła powstawać cywilna część miasta. Uwagę zwraca wysoka kamienica (pierwsza od prawej), należąca wówczas do znanego kompozytora Jerzego Petersburskiego. Na pierwszym planie widoczny jest niewielki balon-skoczek na uwięzi, wyprodukowany w miejscowych Wojskowych Warsztatach Balonowych. Balony te służyły do wykonywania skoków o długości do kilkuset metrów w zależności od siły wiatru. Były to najmniejsze balony zdolne do uniesienia człowieka, pod warunkiem, że nie będzie on ważył więcej niż 83 kg. Legionowska wytwórnia uszyła m.in. dwa prototypy „Jump” i „Lump”. Powłokę balonu-skoczka o pojemności 120 m³ obejmowała sieć, której linki nośne były połączone z uprzężą typu spadochronowego (zrezygnowano z kosza). Balony-skoczki w październiku 1938 r. miały pomóc szykowaczom w przeprowadzeniu ostatniej kontroli powłoki balonu stratosferycznego „Gwiazda Polski” w Dolinie Chochołowskiej. Skoczki testowano także dla wywiadowczych potrzeb Straży Granicznej i Korpusu Ochrony Pogranicza. Następnie przekazano je do Aeroklubu Warszawskiego, gdzie inż. Franciszek Janik prowadził na nich szkolenie warszawskiej młodzieży. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
1936-1937, Dęblin, Polska. Samolot szkolno-treningowy PWS-16 bis na lotnisku Szkoły Podchorążych Lotnictwa. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1936-1937, Dęblin, Polska. Samolot sanitarny Polskiego Czerwonego Krzyża Lublin R.XVI b o numerze SP-AOH na lotnisku. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1936-1937, Polska. Słuchacze i wykładowcy Szkoły Podchorążych Lotnictwa przed namiotem. Opis do albumu: Album pchor. kaprala lotnictwa 2 pułku lotniczego Kraków - Tadeusza Strumińskiego (ur. 1914), który zginął śmiercią lotnika w Biskupicach koło Pilicy 11.09.1937 w czasie lotu treningowego samolotem RWD 8. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album Strumińskich]
1932, Lwów - Skniłów, Polska. Lotnicy 65 eskadry 6 Pułku Lotniczego na lotnisku w Skniłowie obok samolotu Potez XXVIIIA2 (lub B2). Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
06.12.1930, Mikołajów, Polska. Wrak samolotu Potez Potez XXVIIA2, należącego do 65 Eskadry Bombowej - zderzenie w locie grupowym 4.12.1930. Załoga: ppor. obserwator Włodzimierz Wyszomirski i sierż. pilot Alojzy Dembiński - uratowała się na spadochronach. Załoga drugiego samolotu - ppor. obserwator Kazimierz Zdybkiewicz i plut. pilot Kazimierz Borczyk - poniosła śmierć. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, żołnierz w czapce z nausznikami. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 1
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz żołnierzy formującej się Armii Andersa, instruktorka Eugenia Pawłowicz przed oddziałem Pomocniczej Służby Kobiet. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 2
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, dwaj żołnierze stoją na tle drewnianej ściany, kapral trzyma w jednej ręce karabin z bagnetem, w drugiej teczkę. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 2
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, byli więźniowie łagrów z zarośniętymi, opuchniętymi twarzami, w łachmanach i strzępach butów. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 3
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, byli więźniowie łagrów z zarośniętymi, opuchniętymi twarzami, w łachmanach i strzępach butów. W tle budynek Dowództwa Garnizonu. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 3
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, byli więźniowie łagrów z zarośniętymi, opuchniętymi twarzami, w łachmanach i strzępach butów. W tle budynek Dowództwa Garnizonu. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 3
Listopad 1941, Kołtubanka, obł. Czkałowsk, ZSRR. Obóz formującej się Armii Andersa, czterej żołnierze tną drewno na opał. Fot. Czesław Zembal, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [album negatywowy A-I ROSJA] - płachta 3
1
Poprzednia strona
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Następna strona
126
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej