Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
praca
Znalezionych wyników:
5224
Lata 40., ZSRR. Książeczka rozliczeniowa dla kołchoźników, napis odręczny na okładce: "Określanie zawartości tłuszczu w mleku jest dokonywane w wydzielonym oddziale [...] dnia każdego miesiąca, prosimy brać udział w analizach". Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA, udostępniła Krystyna Korcaba
Lata 30., Brześć nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Prace budowlane w okolicy Szkoły Technicznej. W głębi kadru widoczny zaprojektowany przez Jerzego Beila gmach Średniej Szkoły Technicznej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ul. 3 Maja (obecnie ul. Puszkińskiej). Szkoła powstała w 1923 roku z inicjatywy inżyniera Oktawiusza Nelarda jako Szkoła Średnia Techniczna Kolejowa. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1936, Sieliszcze, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Biuro Przebudowy Kanału. Eugeniusz Lewicki (w środku) z kolegami. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Teren budowy. Robotnicy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Robotnicy podczas pracy na terenie budowy obsługują kefar parowy - urządzenie służące do wbijania pali w ziemne podłoże. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Pogłębiarka podczas pracy. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Około 1936, prawdopodobnie Sieliszcze, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Remont Kanału Muchawieckiego. Grupa mężczyzn na schodach przed wejściem do parterowego drewnianego budynku. Pośród sfotografowanych widoczny Eugeniusz Lewicki (4. od prawej) oraz dwaj urzędnicy państwowi (w czapkach w orzełkiem). Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, zbiory Ośrodka KARTA
1929-1939, okolice Brześcia nad Bugiem, woj. poleskie, Rzeczpospolita Polska. Teren budowy w rejonie rzeki Muchawiec. Na dalszym planie widoczne rozlewiska rzeki. Kanał Muchawiecki (Kanał Dniepr-Bug, zwany również Kanałem Królewskim lub Kanałem Rzeczypospolitej) otwarty w 1848 roku kanał żeglowny łączący Dniepr z Wisłą poprzez Pinę (dopływ Prypeci) i Muchawiec (prawostronny dopływ Bugu) stanowiący część szlaku wodnego łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Pierwszy odcinek Kanału zbudowano w latach 1775-1784, następnie, w latach 1846-1848, Kanał był rozbudowywany przez władze rosyjskie. W latach 1929-1939, w czasach administracji II Rzeczypospolitej, poddawany gruntowym pracom remontowym. Fot. NN, kolekcja Eugeniusza Lewickiego, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 30., Buenos Aires, Argentyna. Prezes Eugeniusz Bączkowski i jego zastępca Juliusz Nowiński z pracownikami Banco Polaco. Fot. NN, zbiory Biblioteki Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko)
1912, Comodoro Rivadavia, prowincja Chubut, Argentyna. Budowa stacji kolejowej. Fot. NN, zbiory Museo Ferroportuario w Comodoro Rivadavia, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
Przed 1939, Polska. Tadeusz Kukla (1. z prawej) przy stole kreślarskim. Fot. NN, album Tadeusza Kukli, zbiory Biblioteki Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko)
1943-1944, Edynburg, Szkocja, Wielka Brytania. Aleksandra Bernakiewicz (matka Krystyny, później po mężu Kosiby) podczas pracy w księgarni Orbis na Castle Street. Fot. NN, kolekcja Krystyny Kosiby, reprodukcje cyfrowe w Ośrodku KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Robotnicy podczas prac budowlanych na terenie kompleksu Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Robotnicy. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Pracownicy w warsztacie samochodowym Huty im. Lenina. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Hutnicy w czasie przerwy na papierosa. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Hutnicy. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
1974, Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina - Wydział Przerobu Żużlu. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Teren Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Pracownik pracuje przy wagonie służacym do przewozu surowców. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 70., Kraków, Polska. Kombinat Metalurgiczny Huty im. Lenina. Robotnik przy wlewnicy. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
1972, Kraków, Polska. Panorama Kombinatu Huty im. Lenina. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
Lata 80., Kraków, Polska. Otwarcie Zakładów Odzysku i Przerobu surowców wtórnych. Uroczystego przecięcia wstęgi dokonał Alfred Miodowicz (2. z prawej), w latach 1983–1987 przewodniczący Komitetu Wykonawczego Federacji Hutniczych Związków Zawodowych. Polityk rozmawia z robotnikami. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
II poł. lat 70., Kraków, Polska. Hala Kombinatu Metalurgicznego Huty im. Lenina. Ślusarz obsługuje maszynę. Fot. Stanisław Gawliński, zbiory Ośrodka KARTA
1974, Dąbrowa Górnicza, Polska. Budowa Huty Katowice - największego i najnowocześniejszego w PRL kombinatu metalurgicznego. Fot. Wojciech Druszcz, zbiory Ośrodka KARTA
1974, Dąbrowa Górnicza, Polska. Budowa Huty Katowice - największego i najnowocześniejszego w PRL kombinatu metalurgicznego. Fot. Wojciech Druszcz, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
99
100
101
102
103
104
105
106
107
Następna strona
209
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej