Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
tory kolejowe
Znalezionych wyników:
103
Brak daty, brak miejsca. Pociąg i zabudowania. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album 22 - Polacy w Afryce].
Lata 20., Polska. Żołnierze z oskardami stoją na moście kolejowym. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
1919-1920, brak miejsca. Działo na platformie wagonu pociągu pancernego. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Przed 1939, Kołomyja, woj. stanisławowskie, Polska. Kolej lokalna do wsi Słoboda Rungurska. Pociąg jadący ulicami miasteczka. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
24.05.1919, Krasne, Wołyń. Most kolejowy, fotografia lotnicza wykonana przez lotników 39 Eskadry Breguetów. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Przed 1939, Górny Śląsk, Polska. Widok zabudowań fabrycznych, tory kolejowe i kominy. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z prawej czterej żołnierze stoją na torach kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, w tle kominy fabryki, z lewej widoczne tory kolejowe. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Po 22.06.1941, brak miejsca. Żołnierz z oddziałów I Dywizji Strzelców Górskich mija zniszczoną armatę radziecką 75 mm (wraz z jaszczem) oraz martwe konie pozostawione przy torach kolejowych. W oddali widoczna jest kolumna motorowa wojsk niemieckich oraz pola uprawne. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, wykolejony pociąg towarowy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
Ok. 1934, Legionowo, Polska. Panorama centrum Legionowa. W tle widać główną ulicę J. Piłsudskiego, wokół której od 1925 r. zaczęła powstawać cywilna część miasta. Uwagę zwraca wysoka kamienica (pierwsza od prawej), należąca wówczas do znanego kompozytora Jerzego Petersburskiego. Na pierwszym planie widoczny jest niewielki balon-skoczek na uwięzi, wyprodukowany w miejscowych Wojskowych Warsztatach Balonowych. Balony te służyły do wykonywania skoków o długości do kilkuset metrów w zależności od siły wiatru. Były to najmniejsze balony zdolne do uniesienia człowieka, pod warunkiem, że nie będzie on ważył więcej niż 83 kg. Legionowska wytwórnia uszyła m.in. dwa prototypy „Jump” i „Lump”. Powłokę balonu-skoczka o pojemności 120 m³ obejmowała sieć, której linki nośne były połączone z uprzężą typu spadochronowego (zrezygnowano z kosza). Balony-skoczki w październiku 1938 r. miały pomóc szykowaczom w przeprowadzeniu ostatniej kontroli powłoki balonu stratosferycznego „Gwiazda Polski” w Dolinie Chochołowskiej. Skoczki testowano także dla wywiadowczych potrzeb Straży Granicznej i Korpusu Ochrony Pogranicza. Następnie przekazano je do Aeroklubu Warszawskiego, gdzie inż. Franciszek Janik prowadził na nich szkolenie warszawskiej młodzieży. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
07.06.1919, Białystok. Oddział kawalerii Legionów Polskich. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [fotografia luźna]
Lata 30., Gdynia, Polska. Magazyn Polskiego Monopolu Tytoniowego. Na pierwszym planie tory kolejowe. Fot. Henryk Poddębski, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [koperta biurkowa nr 1]
Początek XX wieku, Comodoro Rivadavia, prowincja Chubut, Argentyna. Skład towarów przy torach kolejowych. Fot. NN, zbiory Museo Ferroportuario w Comodoro Rivadavia, reprodukcje cyfrowe w Bibliotece Polskiej im. Ignacego Domeyki w Buenos Aires (Biblioteca Polaca Ignacio Domeyko) i w Ośrodku KARTA w Warszawie
1920, Zwiahel, Wołyń. Przed ofensywą na Kijów, zwiad kawaleryjski 2 Pułku Ułanów Grochowskich. Fot. NN, zbiory Instytutu Józefa Piłsudskiego w Londynie
1919-1920, Warszawa, Polska. Eszelon wojskowy, grupa legionistów na stacji kolejowej obok pociągu. Fot. NN, zbiory Instytutu Józefa Piłsudskiego w Londynie
1928-1936, Polska. Tory kolejowe. Fot. NN, kolekcja Witolda Lis-Olszewskiego, zbiory Ośrodka KARTA
1928-1936, Polska. Tory kolejowe. Fot. NN, kolekcja Witolda Lis-Olszewskiego, zbiory Ośrodka KARTA
1928-1936, Polska. Pociąg. Fot. NN, kolekcja Witolda Lis-Olszewskiego, zbiory Ośrodka KARTA
1928-1936, Polska. Tory kolejowe. Fot. NN, kolekcja Witolda Lis-Olszewskiego, zbiory Ośrodka KARTA
1940, prawdopodobnie Amailloux, Francja. Żołnierze 2. Dywizji Strzelców Pieszych w drodze na front. Na zdjęciu siedzą w otwartym wagonie towarowym. Fot. Jerzy Konrad Maciejewski, zbiory Ośrodka KARTA
8.09.1970, Mińsk Mazowiecki okolice, Polska Budowa wielkiej obwodnicy warszawskiej. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [70-317]
5.01.1972, Warszawa, Polska. Miasto nocą. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [72-37]
Poprzednia strona
1
2
3
4
5
Następna strona
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej