Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
tory kolejowe
Znalezionych wyników:
107
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z prawej czterej żołnierze stoją na torach kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, z lewej widoczne tory kolejki wąskotorowej. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Październik 1938, Czechosłowacja. Podpis oryginalny: "Zdjęcia zrobione tuż przed wkroczeniem do Czechosłowacji i po wkroczeniu, kiedy Dywizjon Rozpoznawczy obejmował miasto Pudłów-Wierzbice oraz stację kolejową Bogumin". Oddział motocyklistów jedzie drogą, w tle kominy fabryki, z lewej widoczne tory kolejowe. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie [album fotograficzny Dywizjonu Rozpoznawczego 10 BKZ - część II]
Po 22.06.1941, brak miejsca. Żołnierz z oddziałów I Dywizji Strzelców Górskich mija zniszczoną armatę radziecką 75 mm (wraz z jaszczem) oraz martwe konie pozostawione przy torach kolejowych. W oddali widoczna jest kolumna motorowa wojsk niemieckich oraz pola uprawne. Fot. NN, Instytut Polski i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie
6-7.09.1939, Polska. Kampania wrześniowa, wykolejony pociąg towarowy. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie [Album 7/6]
Ok. 1934, Legionowo, Polska. Panorama centrum Legionowa. W tle widać główną ulicę J. Piłsudskiego, wokół której od 1925 r. zaczęła powstawać cywilna część miasta. Uwagę zwraca wysoka kamienica (pierwsza od prawej), należąca wówczas do znanego kompozytora Jerzego Petersburskiego. Na pierwszym planie widoczny jest niewielki balon-skoczek na uwięzi, wyprodukowany w miejscowych Wojskowych Warsztatach Balonowych. Balony te służyły do wykonywania skoków o długości do kilkuset metrów w zależności od siły wiatru. Były to najmniejsze balony zdolne do uniesienia człowieka, pod warunkiem, że nie będzie on ważył więcej niż 83 kg. Legionowska wytwórnia uszyła m.in. dwa prototypy „Jump” i „Lump”. Powłokę balonu-skoczka o pojemności 120 m³ obejmowała sieć, której linki nośne były połączone z uprzężą typu spadochronowego (zrezygnowano z kosza). Balony-skoczki w październiku 1938 r. miały pomóc szykowaczom w przeprowadzeniu ostatniej kontroli powłoki balonu stratosferycznego „Gwiazda Polski” w Dolinie Chochołowskiej. Skoczki testowano także dla wywiadowczych potrzeb Straży Granicznej i Korpusu Ochrony Pogranicza. Następnie przekazano je do Aeroklubu Warszawskiego, gdzie inż. Franciszek Janik prowadził na nich szkolenie warszawskiej młodzieży. Album balonowowy - fotografie po dr Niedźwierskim. Fot. NN, Instytut Polski im. Gen. Sikorskiego w Londynie
Poprzednia strona
1
2
3
4
5
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej