Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Fotokarta
Fotokarta
Wyszukiwarka elasticsearch
szukaj
Zaawansowane
Znajdź ...
Wszystkie te słowa
Dokładnie te słowa
Żadne z tych słów
Przeszukaj
W bazie zdjęć
W dowolnym miejscu strony
Szukaj
Fixed-menu
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Fotokarta
Fotokarta
O nas
Aktualności
Nasze zbiory
Kolekcje
Temat miesiąca
Oferta
Partnerzy
Nasze projekty
Opracowanie i digitalizacja
Publikacje
Wystawy
Kontakt
Wesprzyj nas
EN
Zobacz nas w social media
Słowa kluczowe
Wyniki wyszukiwania tagu:
statki
Znalezionych wyników:
917
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Statek pasażerski na pełnym morzu. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1936-1939, brak miejsca. Wacław Urbanowicz (w środku) na pokładzie statku. Karierę marynarską rozpoczął w 1936 roku na statkach pasażerskich GAL-u (Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe S.A): SS "Kościuszko" i SS "Pułaski", MS "Chrobry". W czasie II wojny światowej pływał w konwojach na statkach Polskiej Marynarki Handlowej, m.in. SS "Pułaski", SS "Kromań", SS "Borysław"; od lat 50. na statkach Polskich Linii Oceanicznych: "Dzierżyński", "Generał Sikorski", "Szymanowski". Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, brak miejsca. Statek pasażerski na pełnym morzu, widoczni pasażerowie. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Przed 1939, brak miejsca. Grupa dzieci na pokładzie statku. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Fragment statku stojącego w porcie. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Polski statek pasażerski MS "Batory". Wszedł do służby w 1936 roku, do wybuchu II wojny światowej pływał głównie na trasie Gdynia-Kopenhaga-Nowy Jork-Halifax. Po 1939 roku służył głównie do transportu wojska. Po powrocie do Polski pływał do 1969 roku na linii północnoamerykańskiej (USA, Kanada) oraz pakistańsko-indyjskiej. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Zima 1930/1940, Nowa Funlandia, Kanada. MS "Chrobry" u wybrzeży Nowej Funlandii. Statek wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Prawdopodobnie przed 1939, brak miejsca. Uczestnicy chrztu morskiego. Chrzest dotyczył członków załogi, którzy pierwszy raz przekroczyli na statku równik. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
24.12.1939, Ocean Atlantycki. Wigilia Bożego Narodzenia na MS "Chrobry" w czasie rejsu do Kanady. 1. z prawej siedzi Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Vestfjor, Norwegia. Bombardowania "Chrobrego" podczas pierwszej podróży do Norwegii. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. W połowie kwietnia wyruszył w pierwszy rejs do Norwegii. W konwoju znajdowały się 3 transportowce: "Empress of Australia", "Batory", "Chrobry" pod eskortą okrętów angielskich. Statek został zbombardowany w zatoce w pobliżu Namsos. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
14.05.1940, Harstad (okolice), Norwegia. MS "Chrobry" eskortowany przez "Wolverine" i "Stork" udaje się w ostatnią podróż z portu Harstad w Norwegii. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. W maju 1940 statek wyruszył w drugi rejs do Norwegii. 14 maja 1940 roku opuścił Harstad, na jego pokładzie znajdowali się żołnierze Królewskiej Gwardii Irlandzkiej. Mieli oni wziąć udział w operacji desantowej i zaatakować pozycje niemieckie od strony południowej. Około północy statek został zbombardowany przez samoloty niemieckie, w wyniku czego zatonął Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1940, brak miejsca. Działo na pokładzie MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. NN, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 14.05.1940, brak miejsca. Grupa członków załogi MS "Chrobry" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" po zbombardowaniu statku. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu przez samoloty niemieckie w dniu 14 maja 1940 roku, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry", na szalupie uratowani członkowie załogi. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie angielskiego statku "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji; w ostatnim rzędzie (pod godłem Polski) stoi Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Po zbombardowaniu 14 maja 1940 roku przez samoloty niemieckie, podczas drugiego rejsu, zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
15.05.1940, Vestfjord, Norwegia. Płonący MS "Chrobry", na szalupie uratowani członkowie załogi. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Po 15.05.1940, brak miejsca. Uratowana załoga MS "Chrobrego" na pokładzie "Ulster Monarch" w drodze z Harstad w Norwegii do Szkocji. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Zima 1939/1940, Nowa Funlandia, Kanada. Grupa marynarzy na pokładzie "Chrobrego" u wybrzeży Nowej Funlandii, z prawej stoi prawdopodobnie Wacław Urbanowicz. MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady. Fot. Józef Dąbkowski, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lipiec 1939, Gdynia, Polska. Chrzest "Chrobrego" przed wyruszeniem w pierwszą podróż. Chrztu dokonał biskup chełmiński Stanisław Okoniewski (nazywany "biskupem morskim"). Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Kwiecień 1940, Westfjord, Norwegia. Bombardowanie norweskiego tankowca. Fotografia wykonana z pokładu MS "Chrobry". MS "Chrobry" wszedł do służby w lipcu 1939, w pierwszy rejs wypłynął do Ameryki Południowej. W chwili wybuchu II wojny światowej znajdował się w brazylijskim porcie Pernambuco. Rejs został przerwany, pasażerowie zeszli na ląd, a statek skierowano do Anglii, gdzie został przebudowany na transportowiec wojska. Zimą 1939/1940 roku statek odbył dwa rejsy do Kanady, następnie przeszedł remont. W kwietniu i maju 1940 roku odbył dwa rejsy do Norwegii. Podczas drugiego rejsu, 14 maja 1940 roku, został zbombardowany przez samoloty niemieckie i zatonął. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
Lipiec 1939, Gdynia, Polska. Chrzest "Chrobrego" przed wyruszeniem w pierwszą podróż. Chrztu dokonał biskup chełmiński Stanisław Okoniewski (nazywany "biskupem morskim"), w uroczystości brał udział m.in. minister spraw zagranicznych Józef Beck. Fot. Góral, kolekcja Wacława Urbanowicza, zbiory Ośrodka KARTA
1
Poprzednia strona
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Następna strona
37
Przekaż zbiory
Z innych archiwów
Nasze zbiory
Nowości w zbiorach
Facebook - dolne menu
Instagram - dolne menu
Twitter-dolne menu
Youtube - dolne kafelki
Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w ustawieniach przeglądarki.
Dowiedz się więcej